-
mirrrem, nej jag tycker inte du ska ge upp. Men det är just därför när folk frågar jag brukar rekommendera att köra med just två paraboler om man har utrymme för det, att ta in just Viasat och Canal digital på en nordenparabol, genom att använda satbeeper eller box ansluten till TV är inte så krångligt, det kan dom flesta fixa. Sedan kan man laborera med den andra parabolen för att ta in precis vilken satellit man vill. Det är enklare och blir oftast billigare eftersom man gör jobbet själv även om man måste köpa en till parabol och lite prylar. Priset är så lågt.
Det dyra är att ta en firma som ska fixa upp parabolen, dra kablar osv, det är arbetstiden som kostar.
Visst ska du kunna få in t.ex. sirius och Eutelsat, det går nog men kan vara svårt. Fördelen med just en nordenparabol är att de flesta har färdiga monteringar så att placeringen av LNBerna blir rätt från början, sedan är det bara en fråga om att rikta in den rätt och så får man in båda satelliterna.
Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig så mycket, allt beror på vilken parabol man har och hur monteringen ser ut.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler