Hehe, jo du har själv lekt med mätningar under längre tid med min Satlook, det är inte så enkelt att ställa in flertalet satelliter på paraboler med flera LNBs. Kan vara krångligt att få till det.

Mitt tips om du har möjlighet är att istället köra med två paraboler, en nordenparabol för de två satelliterna och en för just Eutelsa, jag hade en parabol monterad förut (europaparabol) det var en 90cm tror jag eller kanske 120cm men jag upptäckte att man faktiskt kompromissar ganska mycket med signal och kvalite när man kör in alla dessa fyra satelliter på en och samma parabol. Funkar gjorde det men jag tyckte inte det var bra. Slutade med att jag skippade den parabolen och körde med en 120cm triax för just noden satelliterna, perfekt kvalite och mycket bättre signal.

Strundade i astra19 och hotbird13, gick över till astra 28.8 istället. Trevligare med lite fler och bättre gratiskanaler dessutom som CBS kanalerna, travel, euronews osv.

Lite kort svar på frågan.

Det man behöver är en parabol där man flyttar LNBerna i sidled, ställ in just thor och sirius (CD och Viasat) först, därefter måste man genom att flytta kvarvarande LNBn hitta eutelsat, ser ut som du pratar om 15.8grader. Är du säker på att just skenan du har där du flyttar LNBerna räcker för att du ska kunna få till mottagningen. Det är ganska svårt om man inte har instrument som visar vilken satellit men ligger på speciellt när det finns så många man plockar up mellan just nordensatelliterna och eutelsat.