Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Avbryta inspelning på DM800, hur?

Avbryta inspelning på DM800, hur?

Av någon märklig anledning blinkar min DM800 rött och REC visas på displayen, samt att jag inte kan byta kanal för då får jag "ingen ledig tuner" så jag antar att det går någon inspelning till hårddisken

Frågan är hur jag avbryter detta? Har varit runt i diverse menyer men lyckas inte lista ut vad det är som spelas in och varför. Hur ser jag det och tar bort inspelningen?

Trycker på Stopp på Fjärren ???

Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    23 gånger
    Kolla så att inte en timer inspelning pågår, om det gör det är det bara ta bort timern så stoppas inspelningen.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

BLACK AT HEART!

Röd knapp under pågående inspelning så får jag upp en meny med olika val, bl a stoppa inspelning.

Jag förstår inte vad som är knasigt. REC blinkar rött på boxen. I favoritlistan kan jag bara välja typ "Viasat Motor", alla andra kanaler är utgråade och försöker jag välja får jag meddelande "Ingen ledig tuner"

Om jag nu trycker Röd knapp så får jag:

Starta inspelning?
    1. lägg till inspelning (avsluta efter nuvarande)
    2. lägg till inspelning (oändlig)
    3. lägg till inspelning (ange inspelningslängd)
    4. lägg till inspelning (ange inspelningssluttid)
    5. spela inte in

Dvs, jag kan inte stoppa? Pågår det en inspelning överhuvudtaget?

Har provat starta om boxen och då funkar det i 10min, sen börjar REC blinka igen

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Gå in i timer-menyn och ta bort inspelningen. Men det kan oxå vara timeshift som är igång.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Jag får blinkande röd lampa pm jag streamar från boxen via tex web guiet, har dock into tänkt på om det står rec eller inte i displayen.

Det brukar se ut som inspelning pågår om du streamar en kanal till pc eller dylikt. Du kör inte dreamstream eller webinterfacet?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss