Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Få fram externt ip nummer?

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    1 gånger

Få fram externt ip nummer?

Hej, jag har en dreambox kopplad till en router med brandvägg, hur gör jag för att få fram det externa ip numret till min dreambox så jag kan styra den från tex jobbet? Alternativt vilka portar öppnar jag för att kunna logga in på den externt. Just nu har jag exkluderat dreamboxen från brandväggen men jag får fortfarande ett 192 ip nummer fast jag vill ha ett externt ip, kan jag få fram det på något sett?

tacksam för lite expertis hjälp!

mvh

Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Tackad
    2 gånger
    Som JoeBlaze säger så kan du använda dig av whatismyip.org...

Tänk på att adressen byts om du inte har fast ip från din ISP...

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Tackad
    1 gånger
    http://www.moanmyip.com/ är en annan sida du kan använda för att ta reda på ditt externa ip ;D

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Tackad
    1 gånger
    vad ska jag använa för program i boxen då? Finns det något bra webläsare till dreamboxen? Jag kan ju endast se mitt andra externa ip som jag har till routern inte till dreamboxen!

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Nu tror jag du är ute och cyklar lite, går du via router har du ju bara EN publik adress, och det är den till routern, för att komma åt interna enheter får du sätta upp regler (portforward) i din router, tänk då på att du sänker säkerheten rejält.

www.portforward.com kan vara en bra start.
    Multitasking means screwing up several things at once.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss