Har under några kvällar försökt att göra enligt denna guide men inte fått det att funka förrän nu. Dock så löste det inte mitt problem. Men jag tänkte dela med mig av hur jag gjort då det inte fungerar att göra exakt efter denna guide.
För att få ut vilket id kortläsaren har använde jag denna rad:
Sedan så kom nästa problem. hittade ingen fil med texten KERNEL=="ttyUSB*" i katalogen /etc/udev/rules.d. Så jag skapade en fil vid namn 50-cardreaders.rules med denna radKod:udevadm info --name=/dev/ttyUSB0 --attribute-walk | grep serial
Sedan stoppade jag in denna rad i den filenKod:sudo nano /etc/udev/rules.d/50-cardreaders.rules
Sedan var det dax att ändra i oscam.server filen så den såg ut så härKod:KERNEL=="ttyUSB*", SYSFS{serial}=="FTPNTQ64",SYMLINK+="adph0"
Efter en restart av datorn så skapas det nu en fil i katalogen /dev/ vid namn adph0 och oscam hittar läsaren.Kod:# USB readers [reader] label = Canaldigital enable = 1 protocol = mouse detect = CD device = /dev/adph0 mhz = 357 cardmhz = 357 group = 1 emmcache = 1,3,2 caid = 0B00
[hr][/hr]Jag använder Debian som Linux utgåva och kör sedan OSCam med en AD Teknik läsare med id chip.
Hoppas det kan hjälpa någon.
Edit:
Använde tidigare en Debian version. Nu kör jag Ubuntu Server och då fick jag använda mig av denna rad istället för ovan nämda i filen 50-cardreaders.rules
Kod:SUBSYSTEMS=="usb", KERNEL=="ttyUSB*",ATTRS{serial}=="FTRXAABB",SYMLINK+="adteknik/adph0"

Svara med citat
  Svara med citat