-
Schwede30.
Jo precis, jag trodde också det skulle gå. Eurobird1 går bra att få in men signalkvaliten är ändå dålig, jag justerade parabolen så jag fick bättre signal på det horisontella (mätte vid parabolen med min satlook mirco) men inget blev bättre på de vertikala kanalerna. Jag ser att instrumentet delvis låser på de transpondrar som har just BBC kanalerna osv, men kvaliten är riktigt usel.
Jag har dock varit misstänksam från början mot att parabolen inte är av någon vidare kvalite, jag är inte ens säker på att avståndet mellan LNBn och tallriken är helt rätt iom att monteringen av LNBn är ganska lustigt utförd, nästan som om det vore hemma snickeri. Kvaliten på mottagningen var lika usel när den var inriktad på astra 19.2 och dessa satelliter har ju knappast dålig signal över europa.
Mottagningen på den andra Triax TDE 110 parabolen är bättre än 2meters parabolen, det säger ju att något måste vara riktigt galet fel. Iofs monterades den upp av idioter på den tiden (20-25år sedan) för mottagning av analoga satellitkanaler.
Jag tänkte skaffa en Invacom SNF-031 plus matarhorn till min 1.8 meters aluminium parabol (som inte är något hemma snickeri) det är en riktig parabol som jag hade turen att få gratis mot nedmontering. Då måste det funka, annat vore mycket konstigt anser jag.
http://www.satpro.se/?id=10401&ucat_...div=104&show=1
Återstår att se hur det går med den historien, blir inte förens till våren / sommaren då jag måste montera den på en ställning som ska upp på tomten.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler