Resultat 1 till 10 av 103

Ämne: Via + dreambox

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av janos Visa inlägg
    Den version av oscam som beskrivs på tidigare inlägg i denna tråd fungerar inte för nya 093E-korten med gul pil. Man måste upp på verson kring "version=0.99.4-SB-svn, build #1527" för att det skall gå. Annars känner den inte igen kortet. I övrigt kan man köra med samma inställningar i config förutom att "protocol" i oscam.server inte får vara "internal". Det går istället bra att sätta till "protocol = mouse".
    Jag har bara provstartat min Oscam server, och jag tog den binären som det pratas om tidigare i denna tråd.
    Och där verkar Oscam kunna prata med kortet och den säger att det är ett Viasat kort och en del annan info.
    Då bör det väl fungera antar jag? Ska prova mer senare då jag klivit upp.
    Har jobbat natt, så jag fick avbyta confandet då jag åkte tlll jobbet.

Citat Ursprungligen postat av TheeDude Visa inlägg
    Jag har bara provstartat min Oscam server, och jag tog den binären som det pratas om tidigare i denna tråd.
    Och där verkar Oscam kunna prata med kortet och den säger att det är ett Viasat kort och en del annan info.
    Då bör det väl fungera antar jag? Ska prova mer senare då jag klivit upp.
    Har jobbat natt, så jag fick avbyta confandet då jag åkte tlll jobbet.
    Jo, den säger att det är ett kort från Viasat men sedan i klartext: "card type not supported". Nu är ju jag ingen expert på korten men så blev det i alla fall för mig. Det kanske kan vara så att det finns olika 093E-kort med gul pil??

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss