Jag går i precis samma tankar. Helt värdelöst av Telia att tvinga mig att använda deras set-top-box, blev väldigt förvånad när jag insåg att så var fallet. Satt med Tvheadend och skulle bara lägga till kanalerna, prisade Telia för att de släppts IPTV och tänkte att det nu är sjukt smidigt att få TV precis som man vill. Som vanligt blir man besviken på skit-Telia... måste vara så extremt tråkigt att jobba på ett företag som är så extremt bakåtsträvande och stängt som Telia är.</rant>

Jag har testat med Wireshark och sett vilka IP-adresser den växlar mellan när jag byter kanal på set-top-boxen. Jag har lyckats öppna kanalerna i VLC, men får inga keyframes så ljudet hackar och färgerna blir konstiga (keyframes är krypterade). Har också kommit fram till att man vill ha någon form av mjukvaruavkodning. Jag försöker ju inte hacka till mig kanaler jag inte har rättighet, vill bara få de kanaler jag har rättighet till in i min PC (Ubuntu) istället för till Motorolas värdelös skitbox.

Har någon kommit någonstans med det här? Funkar det att simulera set-top-box-mjukvaran? https://www.lonelycoder.com/redmine/...wiki/TeliaIPTV <--- detta är ingenting som hjälper va? Kanalerna är fortfarande krypterade, det där är väl bara för att man ska få joina olika multicasts?