Har du dåliga signalförhållanden, har du en dipol förstärkare på den antennen. Om det nu är så att det inte sänds några muxar på VHF där du bor skulle du kunna prova en DAT-75 med di-pol förstärkare, den ger lite bättre signal men framför allt så behöver du köra med just di-pol förstärkning, för om du bara har vanlig antennförstärkare så blir det inte bra. Speciellt om man har dåliga signalförhållanden. Sedan är riktningen också mycket viktig, kolla på teracom vart du ska peka masten, och välj en som har fullt utbud.

En annan sak som är viktig, kolla i boxen vilka muxar du tittar på, dvs vilken MHZ dom har. Jag har min antenn riktad mot nacka (stockholm) men trots de får jag in kanaler från uppsala sändaren, även om dessa är mycket sämre signal så kan man titta på dem fast de blir mosaik till och från. Boxarna väljer inte alltid rätt muxar när man installerar dem, speciellt om du har flera sändare runt om kring, man får in dessa ändå även om antennen inte pekar mot dem.

Därav är det viktigt med bra Fram/back förhållande på antenner i sådana situationer.

Den här borde passa till den antenn du har, om du inte redan har en sådan. Dipolförstärkare för DAT-45 / 75 Televes MAD 13db
http://www.kjell.com/content/templat...0000,685000000

Glöm inte kraftenheten som behövs för att mata den och lite kablar osv, borde lösa ditt problem tycker jag, eller kanske inte ?