Du går in på tunisatpluginet. Där ska du leta upp cams för gp3, där väljer du Mgcamd_1.35a-r2 sen en bit längre ner finns en configfil som heter något i stil med mgcamd_config1-0 eller liknande. installera båda dem.
Du går in på tunisatpluginet. Där ska du leta upp cams för gp3, där väljer du Mgcamd_1.35a-r2 sen en bit längre ner finns en configfil som heter något i stil med mgcamd_config1-0 eller liknande. installera båda dem.
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Ja,,jag har nu installerat allt och strartat om men hur ser jag att det fungerar nu? Ska mgcamd vara synlig i blue-panelen?
Jag har startat med den gröna knappen och får meddelande " New camd started" funkar den nu?
nu är denna bild på tyska men högst upp där det står softcam kan du trycka höger eller vänster , när du har mgcamd där så trycker du grön.
sen startar du om boxen igen
600px-BluePanel-enigma2-Gemini.jpg
om du går in på blue-panel så står det troligtvis "camd: common interface" högst upp, om du flyttar markeringen dit och trycker höger eller vänster så ska du kunna välja mgcamd1.35a.
Efter omstart av boxen med fjärrkontrollen så ska den ligga som autostart.
Tusen tack !!!
Nu funkar det och efter omstarten blir det automatiskt med Mgcamd.
Hur kopplar man sig upp mot cardserven nu?
ja, och det gör man i DCC eller?
Senast redigerad av mirrrem den 2011-02-23 klockan 15:37.
Hmmm.
Via telnet & naturligtvis med den inbyggda supereditorn "vi".
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Funkar även i dcc. Dock kan det vara kul att pilla lite i telnet. Är själv inte speciellt duktig på det men försöka duger ju![]()