Rimion, jag fick det att börja streama men inte o connecta. Kan du skriva ut exakt hur din adressrad ser ut både på vlcservern och när du ska ansluta. Fatta inte riktigt de här me portarna att du skrev 8001 på servern i sen att ja skulle ändra på klienten? O ska de va mms:// eller http:// på klienten?