Kan inte 100% föklara varför. Allt jag vet är att det nte fungerar för dg utan, men fungerar bra för mig med.
Den kostade mig runt 500 kr för ett par år sedan. Jag har en extern kortläsar, men jag har inte fått igång det. Berätta gärna hur du gjort för att få kortläsare + ENIGMA2 att fungera.

LNB = LNB 1 til 32 (Självföklarande)

LOF = Universal LNB (Lokal Oscillator Frkvensen (För att mottagaren skall veta vad för slags LNB du har)
SpŠnnings lŠge = 13 v / 18 v / polarisation (De olika polarisationslägena på signalen har olika spänningar. Kör du motor kommer du att märka att motorn gå olika fort om du ändrar parabolens läge når du tittar på en vertikal transponer mot när du tittar på en horisontell. Detta är för at få plats med fler kanaler per frekvens.
ökad spänning = nej / ja (Om du har långa kablar kan du tappa lite spänning, en liten spänningshöjning motverkar detta.
TonlŠge = av / band / på Inan DISEqC utvecklades av Eutelsat användes en 22 kHz-ton för att växla mellan satelliter. Användsa mest til äldre LNB,
DisEqC lŠge = inga / 1.0 / 1.1 / 1.2

om man väljer 1.1 vilket jag har fått info om att man ska använda så får man dessa inställningar

Toneburst Inga / A / B (Ställ i Inga då du använder DiISEqC)
Commited DiseqC kommando = inga / AA / AB / BA / BB / input 1 till 16 (Input 1 till 16)
snabb DiseqC nej / ja (ovktigt)
Repetera Dekvens nej / ja (oviktigt)
Kommandoordning = Committed, toneburst / toneburst, committed / committed, uncommitted, toneburst / toneburst, committed, uncommitted / uncommitted, committed, toneburst / toneburst, uncommitted, committed
Uncommitted DiSEqC kommando = inga / input 1 till 16 (Input 1 till 16) (läs på dina switchar innan du väljer)
DiSEqC repetitioner = Inga / En / två / Tre / (oviktigt)