Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Stämma av att jag har fattat rätt...

Stämma av att jag har fattat rätt...

Ok, jag har skickat min Multiprog 3.5 till AD-teknik för uppdatering till firmware 1.9. Då ska jag kunna bränna BC eller M2 kort.

Kan jag fortfarande bränna Guldkort för Viaccess med den brännaren? Jag har fattat det som att jag inte behöver två olika brännare.

Sedan beställer jag BC kort eller M2 kort och kan ladda hem hexfiler precis som för Viaccess, fast Conex då, och köra de filerna precis som jag gjort tidigare med Guldkorten.

Spelar det någon roll om jag väljer M2 eller BC kort, är något av dem bättre, eller passar just den brännaren jag har??

Vad är det att ställa in i phoenixläge, är det något extratrix jag måste göra med brännaren?

Tacksam för svar! MVH

HighTech
    Gäst

Slöhet

"Ok, jag har skickat min Multiprog 3.5 till AD-teknik för uppdatering till firmware 1.9. Då ska jag kunna bränna BC eller M2 kort."

>Japp<

<<2Kan jag fortfarande bränna Guldkort för Viaccess med den brännaren? Jag har fattat det som att jag inte behöver två olika brännare. <<<<<<<<<<<<<<<<<2
    >Japp, korrekt uppfattat<

"Sedan beställer jag BC kort eller M2 kort och kan ladda hem hexfiler precis som för Viaccess, fast Conex då, och köra de filerna precis som jag gjort tidigare med Guldkorten."
    "
    >Njae, inte hexfiler direkt som till Guld el Funcard, men om du söker lite på nätet och går igenom lite guider så går det säkert upp ett ljus<

"Spelar det någon roll om jag väljer M2 eller BC kort, är något av dem bättre, eller passar just den brännaren jag har??"

>Eftersom du verkar ha NOLL kunskap så satsa på Basiccard<

"Vad är det att ställa in i phoenixläge, är det något extratrix jag måste göra med brännaren?"

>Om du har MP 3.5 och t.ex. TJ's Multiprog 0,8-1,0 så har du på 2'a fliken "MP set" där ställer du in deni phoenixläge för att kunna progga t.ex. ett basiccard, sen startar du (oftast) ett winexplorer som är ett scriptprogram för att programmera ditt kort<

"Tacksam för svar! MVH"

>Nu fick du några, läs och åter läs om du vill lära dig nånting, det enda du behöver offra är tid...

Kanon, tackar för hjälpen, tänkte stämma av lite först innan jag beställde korten så jag inte slänger pengarna i sjön.

>Njae, inte hexfiler direkt som till Guld el Funcard, men om du söker lite på nätet och går igenom lite guider så går det säkert upp ett ljus<

Ja, jag har hittat en del, men ljuset har inte gått upp helt än. Verkar som om jag måste ladda hem något annat program först innan jag lägger in hexfilerna, men som sagt, ljuset har inte riktigt klickat till än.

Ja, kunnig är jag inte om den underliggande tekniken, men har hittills i alla fall lyckats haja hur jag ska göra grejor i praktiken genom analogt och MP3.5 och allt vad det varit. Utan att smöra kan jag väl säga att jag är rätt impad av er som har koll på den underliggande tekniken. Så civilingenjör på E som jag är en gång i forntiden - endast praktiserat under tre veckor på Ericsson! Men kul är det, att få det att funka i boxen!

HighTech,

>Om du har MP 3.5 och t.ex. TJ's Multiprog 0,8-1,0 så har du på 2'a fliken "MP set" där ställer du in deni phoenixläge för att kunna progga t.ex. ett basiccard, sen startar du (oftast) ett winexplorer som är ett scriptprogram för att programmera ditt kort<

Ok, jag har laddat ner TJ's program och hittat guiden här på ComHit som visar hur man gör. Var det det du menade med att det inte bara var att ladda filerna som med Viaccess? Hoppas det :smile:

MVH

HighTech
    Gäst

Sök efter programmet som heter "OBI card"

Det är ju inte en hexfil du ska tanka med, det är en imagefil.
    Det finns en del guider på nätet om hur du hanterar Obi-card.

Det blir bara att s.a.s. vänja sig lite grand vid ett annat format, men så väldukat som det numera är på nätet så lär det inte vara några bekymmer med HUR man skall göra :wink:

Börjar få kläm på det hela och har laddat ner de filer och program jag behöver och tror mig hittat de guider jag behöver. Och det tog några timmar...

Tack för guidningen!

MVH

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 10:53
  2. Har man fattat rätt ?
    Av zwempas i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 22:45
  3. Kan detta stämma?
    Av Gunde i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 18:56
  4. M2 & CD! har jag fattat det rätt?
    Av HM i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 10:15
  5. har jag fattat rätt??
    Av da_abbot i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 10:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss