Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: dm800 HD SE

dm800 HD SE

JAg kommer inte in så jag kan lägga in imagefiler

Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    root lösen från fabrik brukar vara "dreambox"

problemet är att jag vill lägga in iCVS-Image-dm800se-20110204203839.nfi men eftersom jag har en nyare dator så kan jag inte använda en nullkabel "har inte sånt uttag på datorn och ej på boxen" provat med ip nummret på nätet men får inte rätt sida ipnummret är rätt men det kommer upp en sida som heter dreambox webcontrol.

Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    Vet inte om det funkar till 800 men på 500HD när jag skulle flasha den så gjorde jag såhär. Dra ut strömkabeln vänta liten stund sen sätt in strömkabel igen medans du håller in powerknappen på framsidan och håll den intryckt i ca 30 sekunder. Sen surfar du till ip adressen som din router har gett boxen och då kan man flasha därifrån. Som sagt vet inte om det fungerar till 800 modellen.

Tack du är kung. Verkar funka än så länge

Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    Härligt de! Lycka till!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss