Ursprungligen postat av
Hexantrop
Trots allt, något är ju vara fel när servern inte hittar klienten, men vad? atomized och ni har kollat protokollen, utan att hitta några fel – vad annat kan vara fel?
Här några frågor:
1. Har det någon betydelse vilken version av Mgcamd och newcs jag använder och måste det vara samma version av dessa i server och klient? Utöver att dessa måste vara avsedd för enigma 1 i både DM7020- och DM500S-boxarna.
2. Kan det finnas andra orsaker till att det uppstår någon form av konflikt, som gör att en server inte hittar klienten?
3. Måste jag annars byta image igen? Vad är i så fall bäst, ominstallera Open Pli eller göra nytt försök med Gemini? DM500S-boxarna är kloner och då är det väl Gemini 4.20 som gäller, alt. någon ”bombsäkrad” ...
4. Finns det någon annan kombination, utöver Mgcamd + newcs, som jag skulle kunna testa. Antar annars att dessa två ska vara den enklaste varianten.
5. Ytterligare något annat som kan vara värt att kolla, innan jag gör det mer drastiska i att byta/ominstallera image? Om nu det skulle hjälpa …
Jag skulle vara mycket tacksam för fler tips. Har nu alltså hållit på säkert en månad med att få kontakt mellan server och klient med newcs + Mgcamd, utan att få till det – och vill inte ge upp i första taget …