Har hållt på med portar och slitit i mitt hår nu när forumet varit nere och man inte kunnat få någon hjälp. Någon som vet hur man ska göra? hade varit himla smidigt att starta inspelningar fast man inte är hemma!
/vhek
Har hållt på med portar och slitit i mitt hår nu när forumet varit nere och man inte kunnat få någon hjälp. Någon som vet hur man ska göra? hade varit himla smidigt att starta inspelningar fast man inte är hemma!
/vhek
En fråga till. Dreambox Webcontrol - WEBTV när jag går in där på datorn kommer det upp en rutan att jag saknar plugin. Vart kan man installera den?
Installera om VLC player och bocka i rutan där det står mozilla plugin
Öppna port 80 i routern mot din box så får du tillgång till boxes webif där du kan ställa timers m.m.
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Kolla så du verkligen har forwardat rätt port till rätt ipnummer, port 80. Och testa från någon annan dator ute på nätet och inte från ditt lan. När du kommer åt webinterfacet så måste du sedan forwarda portar eller portar för att få till tvstreamen. Det behövs dock minst en 3-4 Mbits lina. Det är typ port 31334 eller något i den stilen. Vet att det finns trådar om det här på comhit.
vad ska det vara för inställningar på webinterfacet i boxen? har mixtrat så mycket med portar och andra inställningar så jag minns inte vad som är default! =(
Har thomson 787 från glocalnet.