Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Bildstörningar DM500C - HJÄLP!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    12V minst 3A inga konstigheter. Ta gärna 5A om du hittar. ClasOhlsson eller Kjell&co har hemma på lager

Citat Ursprungligen postat av tavi Visa inlägg
    Ett annat nätagg låter intressant, det ser riktigt sniket ut det jag fick med... Är det bara att läsa specifikationerna och sen sätta sig och googla?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    20 gånger
    Jag har haft en box som var sådär fast lite mindre från början. Blev aldrig bra utan skickade tillbaka den på garantin.
    Du kan som sagt prova nytt nätagg men jag tror inte det hjälper. Och det räcker med ett vettigt nätagg som ger 1A eller mera. Att ha 5A istället för 3A gör ingen som helst skillnad. En DM500C drar ca 0,5A. Men dom nätaggen som följer med är rent skit. Jag brukar köpa dessa för att ersätta dem https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=69-688-21&toc=19681 men clas och kjell har säkert någon sort också. Jag menar bara köpt inte större klump än du behöver för det är bara svårt att få plats med.

Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad
    2 gånger
    Hittade inga vettiga (i lager) hos Clas och Kjell så jag har nu beställt den här http://www.adapterexperten.se/sv/uni...5-12v-60w.html för att se om det gör saken bättre. Kan för övrigt lägga till mantelströmfilter på listan över åtgärder utan effekt.
    Är nu på gränsen till att anlita någon slags New Age-kärring som kan komma hit med rökelse och driva ut onda krafter ur dreamboxen, så alla förslag tas emot med enorm tacksamhet.

Vill poängtera de (enligt mig) märkliga faktumen att dels har det varit så här sen dag 1 och dels så fungerar vissa kanaler felfritt medan andra är helt katastrof.

Färsking
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad
    2 gånger
    Jaha en liten update då.... Köpte adapter enligt ovan som förvisso fungerade fint men det löste dessvärre inte mitt problem med bildstörningarna.
    Av desperation vände jag därför helt sonika på scart-kabeln enligt tips från någon av alla miljoner googlingar jag gjort, då blev hela jävla bilden GRÖN vilket självklart fick mig att vända tillbaka kabeln - och hela bilden är fortfarande grön!
    Så nu måste jag köpa ny scartkabel oavsett, tror tyvärr dock inte det avhjälper mitt originalproblem... vad tror ni?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss