Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Flasha dreambox?

Flasha dreambox?

Hej!

Om jag flashar min dreambox, förlorar jag då inspelningar jag gjort till hårddisken? Datan kommer ju finnas kvar på disken, men försvinner informationen som pekar till inspelningarna?

Mvh

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Nä det ska inte vara några problem. All inför ligger på hårddisken så boxen hittar allt igen efter du flashat om din box.

Sent from my Nexus S using Tapatalk
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Ok, toppen, då skall jag flasha imorgon. Är det säkert att flasha över nätverk? Kommer ihåg att jag gjorde det med nollmodemkabel för några år sedan, när boxen var ny.

Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tackad
    8 gånger
    Jag har bara flashat över nätverk och det har alltid fungerat båda trådlöst och trådat.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    Beror väl på vad du har för box, alla dreamboxar stödjer väl inte att flashas över nätverk?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Jag har en DM600PVR, kan man flasha den med DreamUp?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    Yes, både dreamup och nollmodem eller via nätverk. Välj själv. Via nätverk går dock betydligt fortare.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Ok, tackar så mycket för hjälpen. Jag har Gemini 4.0 installerat sedan boxen var ny, tänkte att det var dags att lägga in den senaste 4.7.

Jag gav mig på ett försök till flashning med DreamUp, senaste versionen. Jag kryssar i "Use Network" och väljer korrekt IP-nummer för boxarna. Då säger programmet "Connection prepared, now switch on the Dreambox". Sedan händer det inget mer. Boxen är ju igång och jag har också prövat att starta om den medan DreamUp väntar. Någon som har något tips?
    DM600PVR-C, MgCamd 1.29, NewCS 1.67

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Blackthorn Visa inlägg
    Jag gav mig på ett försök till flashning med DreamUp, senaste versionen. Jag kryssar i "Use Network" och väljer korrekt IP-nummer för boxarna. Då säger programmet "Connection prepared, now switch on the Dreambox". Sedan händer det inget mer. Boxen är ju igång och jag har också prövat att starta om den medan DreamUp väntar. Någon som har något tips?
    Följ instruktionerna som DreamUp uppmanar dig att göra, bryt strömmen på Dreamboxen och anslut strömmen igen...
    Senast redigerad av Minime den 2011-05-11 klockan 15:13.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss