Hej!
Om jag flashar min dreambox, förlorar jag då inspelningar jag gjort till hårddisken? Datan kommer ju finnas kvar på disken, men försvinner informationen som pekar till inspelningarna?
Mvh
Hej!
Om jag flashar min dreambox, förlorar jag då inspelningar jag gjort till hårddisken? Datan kommer ju finnas kvar på disken, men försvinner informationen som pekar till inspelningarna?
Mvh
Nä det ska inte vara några problem. All inför ligger på hårddisken så boxen hittar allt igen efter du flashat om din box.
Sent from my Nexus S using Tapatalk
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Ok, toppen, då skall jag flasha imorgon. Är det säkert att flasha över nätverk? Kommer ihåg att jag gjorde det med nollmodemkabel för några år sedan, när boxen var ny.
Jag har bara flashat över nätverk och det har alltid fungerat båda trådlöst och trådat.
Beror väl på vad du har för box, alla dreamboxar stödjer väl inte att flashas över nätverk?
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Jag har en DM600PVR, kan man flasha den med DreamUp?
Yes, både dreamup och nollmodem eller via nätverk. Välj själv. Via nätverk går dock betydligt fortare.
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Ok, tackar så mycket för hjälpen. Jag har Gemini 4.0 installerat sedan boxen var ny, tänkte att det var dags att lägga in den senaste 4.7.
Jag gav mig på ett försök till flashning med DreamUp, senaste versionen. Jag kryssar i "Use Network" och väljer korrekt IP-nummer för boxarna. Då säger programmet "Connection prepared, now switch on the Dreambox". Sedan händer det inget mer. Boxen är ju igång och jag har också prövat att starta om den medan DreamUp väntar. Någon som har något tips?
DM600PVR-C, MgCamd 1.29, NewCS 1.67
Senast redigerad av Minime den 2011-05-11 klockan 15:13.