Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nybörjarfråga ang Satellitsökning

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    May 2011
    Tackad
    9 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    ASTRA19 är en riktigt stark sändande satellit. Råkar du ha tillgång till en satellitmottagare för analoga sädningar, anslut den och ställ in en frekvens för de analoga (satellit)sändningarna från ASTRA19 (frekvenser och andra parametrar finns här: www.lyngsat.com ; Välj sedan Europa och till sist ASTRA 19. Även med att ta emot digitala signaler är det hyfsat "enkelt" att hitta ASTRA.

HOTBIRD sänder lite svagare. men LNBt skall hamna ungefär mitt emellan ASTRA19 och ASTRA5 (tidigare känd som SIRIUS)

Tack för informationen!
    Nej tyvärr så har jag en Dreambox (förmodar att det inte fungerar då) men tack för tipset!
    Är det fler kanaler analogt än digitalt?

Bor i Malmö och använder en Triax 88 och ska köpa 2 nya LNBS.. Tror ni att jag kan få in Hotbird även om den är svagare?

MVH
    Senast redigerad av AlexanderI den 2011-05-15 klockan 12:53.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss