Som sagt rena gissningsleken när vi inte får mer information.
Min tanke var att eftersom trådskaparen kör Boxer är det inte ovanligt att man får olika bra mottagning på de olika mux:arna eftersom de sänds på olika frekvenser.
Det kan göra att avkodningen funkar på de kanaler som ligger på mux:ar med bra signal. Om sedan någon mux har dålig signal blir det mycket bitfel på de kanalerna och avkodningen funkar inte p.g.a. att dataströmmen är korrumperad.

Men vi får väl se om Sliver77 återkommer med lite mer info...?