Citat Ursprungligen postat av ViasatSupport Visa inlägg
Hej PetKar!

I de fall som en kund redan har en avtalstid som överstiger 6 mån, kostar ett serviceuppdrag (installationshjälp) precis som du säger 995kr. Är det så att man har en avtalstid på under 6 mån så är priset istället 495kr.
Vill du istället försöka att utföra paraboljusteringen själv så finns det bra information på våran hemsida viasat.se att tillgå.
Om detta inte hjälper är du välkommen att höra av dig till vår tekniska support för ytterligare vägledning på nummer 0771-52 20 00.

Hälsningar
ViasatSupport
Tycker ändå det är dålig service från er.

Betalar jag så mycket pengar på en helt ny utrustning som jag gjort och gör borde installationsservice ingå med tanke på att saker på parabolen ska bytas. Jag vet hur känslig en parabol kan vara och har varit försiktig men får ändå inte in bra bild.

Tvivlar på att information på er webb eller hjälp över telefonen skulle hjälpa mig när parabolen är så känslig som den är.

Istället måste jag alltså betala 1000:- till för att kunna använda min nya utrustning som jag betalat flera tusen för!

Detta kommer leda till att jag säger upp mitt abonnemang eftersom jag inte tänker betala en mindre förmögenhet för något som jag inte kan få att fungera.