Hmmmm.
Jag har 2 tallrikar med olika antal LNB som jag kopplat med en kabel från varje potta till min 8000
Hmmmm.
Jag har 2 tallrikar med olika antal LNB som jag kopplat med en kabel från varje potta till min 8000
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Har nu testat och ställa in som du föreslog och tyvärr med samma resultat. Tror att du har ett annat läge än jag med bara en tallrik och 7 st LNB där 6 st är Quad LNB och ett är ett Octo LNB. Allt är kopplat ihop med 8 st SPAUN DiseqC switchar. 4 st är DiseqC 1,1 och 4 st är DiseqC 1,0 och är kopplade enligt ett givet mönster. Från parabolen kommer 4 st koaxkablar till mina boxar. Allt fungerar men det är störningen som är problemet.
Kanske missförstod "matko" lite att jag skulle ställa in som han, men han menade att han hade inställt så på sina tallrikar med olika antal LNB med en kabel från varje tallrik. Hur som helst ändrade jag bara i antenninställningar på mina boxar vilket inte gav något utan mitt problem kvarstår.
Frågan är om plugin för DiseqC test ger något. Testade och fick lite skumma svar som ex high band var dåligt på vissa frekvenser på olika satelliter och transpondrar. Fick dock inget felmeddelande att DiseqC kopplingarna hade något fel.