Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Lite hjälp med DM800HD PVR

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Låter fläkten illa kan man smörja den med låsolja eller något...detta löser fläkt oljud.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Mina boxar skulle aldrig överleva med bara den där lilla fläkten i boxen, de blir oerhört varma med hdd inbyggd, och kvalitetsmässigt är den fläkten, i brist på andra ord.. usel usel usel
    Jag har tre klonboxar och alla är likadana, låsolja eller ej, fläkten är crap..
    Multitasking means screwing up several things at once.

Hur kyler du boxarna? Kylplatta?

ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Tackad
    62 gånger
    Jag har kylplatta på en och på två andra har jag monterat en 180mm fläkt inkopplad via USB som ligger ovanpå och blåser ner i boxarna
    Multitasking means screwing up several things at once.

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Mina boxar skulle aldrig överleva med bara den där lilla fläkten i boxen, de blir oerhört varma med hdd inbyggd, och kvalitetsmässigt är den fläkten, i brist på andra ord.. usel usel usel
    Jag har tre klonboxar och alla är likadana, låsolja eller ej, fläkten är crap..
    Jo det kan jag hålla med om, men jag menar på att man kan smörja den så den inte låter så illa...
    Att det behövs extra kylning till dem om man har intärn hårdisk är ingen dum idé.
    Fast detta gäller även för Orginal så som Klon...så lite utrymme och mycket värme...är det bra med extra kylning.
    Och då som nämt tidigare med kylplatta. Alternativt en Hårddisk kylare så som:
    http://www.dustinhome.se/revoltec-ha...uct/5010111664
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

En liten uppdatering:

Jag flashade min box med en image jag hittade på sidan som Sneaky länkade till (tack).
    Det fungerade alldeles utmärkt, jag installerade även Mgcamd. Ställde in rätt satellit eller vad man ska säga och simsalabim, bild!

Det är lite småpyssel kvar men i det stora hela så fungerar det.

En fråga dock, som kanske är svår att svara på, men hur i hela friden sparar man kanaler i Favoriter? Hittar ingenstans där man kan skapa en ny favoritlista eller editera den befintliga. Förklara gärna vad som menas med Bouqets (stavfel?)

Mvh. Wipe
    Senast redigerad av Wipe den 2011-08-11 klockan 10:28.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Du måste aktivera fler Bouquetts under en av menyvalen. Bouqetts är favoritlista.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Jag använde DreamEdit för att kunna editera favoriterna.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Tackad
    4 gånger
    i Pli är det enkelt att editera favoritlistor, klicka bara på meny-knappen när du bläddrar i kanallistan så finns det flera alternativ, typ lägg till kanal i lista, skapa lista osv

Nej, dom alternativen ser jag inte, inte i den image jag har?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss