Låter fläkten illa kan man smörja den med låsolja eller något...detta löser fläkt oljud.
Låter fläkten illa kan man smörja den med låsolja eller något...detta löser fläkt oljud.
Mina boxar skulle aldrig överleva med bara den där lilla fläkten i boxen, de blir oerhört varma med hdd inbyggd, och kvalitetsmässigt är den fläkten, i brist på andra ord.. usel usel usel
Jag har tre klonboxar och alla är likadana, låsolja eller ej, fläkten är crap..
Multitasking means screwing up several things at once.
Hur kyler du boxarna? Kylplatta?
Jag har kylplatta på en och på två andra har jag monterat en 180mm fläkt inkopplad via USB som ligger ovanpå och blåser ner i boxarna
Multitasking means screwing up several things at once.
Jo det kan jag hålla med om, men jag menar på att man kan smörja den så den inte låter så illa...
Att det behövs extra kylning till dem om man har intärn hårdisk är ingen dum idé.
Fast detta gäller även för Orginal så som Klon...så lite utrymme och mycket värme...är det bra med extra kylning.
Och då som nämt tidigare med kylplatta. Alternativt en Hårddisk kylare så som:
http://www.dustinhome.se/revoltec-ha...uct/5010111664
En liten uppdatering:
Jag flashade min box med en image jag hittade på sidan som Sneaky länkade till (tack).
Det fungerade alldeles utmärkt, jag installerade även Mgcamd. Ställde in rätt satellit eller vad man ska säga och simsalabim, bild!
Det är lite småpyssel kvar men i det stora hela så fungerar det.
En fråga dock, som kanske är svår att svara på, men hur i hela friden sparar man kanaler i Favoriter? Hittar ingenstans där man kan skapa en ny favoritlista eller editera den befintliga. Förklara gärna vad som menas med Bouqets (stavfel?)
Mvh. Wipe
Senast redigerad av Wipe den 2011-08-11 klockan 10:28.
Hmmm.
Du måste aktivera fler Bouquetts under en av menyvalen. Bouqetts är favoritlista.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Jag använde DreamEdit för att kunna editera favoriterna.
i Pli är det enkelt att editera favoritlistor, klicka bara på meny-knappen när du bläddrar i kanallistan så finns det flera alternativ, typ lägg till kanal i lista, skapa lista osv
Nej, dom alternativen ser jag inte, inte i den image jag har?