-
Medlem
Bra tips ang nätfilter som jag får prova och se om det hjälper om/när jag hittar något lämpligt nätfilter. Problemet med störningen är inte bara att mottagarna stör varandra utan att det sker även/också när man spelar in på samma burk som man tittar på. Eftersom störningen sker på en och samma burk kanske nätfilter också hjälper. Det är bara att testa och se men jag är lite tveksam eftersom störningen lagras på inspelningen. Ang din fråga om det inte är TV som är problemet så har jag bara gått på att störningen registreras på inspelningen och dess hårddisk som går att titta på på en vanlig PC och skärm och där syns störningen. Vet inte om jag tagit fel slutsats om det, men det tror jag.
Jag är väl själv inne på att det är något med långa kablar i kombination med snabba kanalskiften som ger störningen. Vad som är den svaga länken LNB eller Dreambox vet jag inte. Tittar man som vanligt och bläddrar på boxen så är signalkvaliteten kanonbra om man inte blandar in inspelning och samtidiga användare mao två boxar enl min felbeskrivning.
Glömde att tillägga och förtydliga att störningen syns bara på HD kanaler och inte standardkanaler men ett nätfilter kanske ändå hjälper iom att HD upplösningen och MPEG 4 är känsligare och behöver därför ett filter.
Senast redigerad av perahl1 den 2011-08-10 klockan 13:07.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler