Har du öppnat porten i routern skall din dyndns adress funka om den är uppdaterad.
Du kan testa detta hemma, ansluter den med dyndns adressen kommer den gå via nätet till din server så du kommer se ett externt ip i loggen om det funkar.
Har du öppnat porten i routern skall din dyndns adress funka om den är uppdaterad.
Du kan testa detta hemma, ansluter den med dyndns adressen kommer den gå via nätet till din server så du kommer se ett externt ip i loggen om det funkar.
DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC
Tanken slog mig faktiskt så jag provade att ansluta den hemma innan jag stack men det fungerade inte. Jag provade även min ip-adress (från telia) men ingen lycka. Behöver man mer än en CWS-rad i newcamd.list? (CWS = xxxx.dyndns.org 34000 dummy dummy .........).
Vilka portar behöver man öppna? i CWS står det 34000 så den har jag öppnat. Har även öppnat 12000 och 12001 (incoming, debug). Fler?
Det funkar fortfarande inte. Hur hänger lyssningsportar och debug ihop? Hur hänger CWS-raderna i newcamd.conf ihop med newcamd.list?
I newcamd.list står det CWS_INCOMING_PORT = 21000 skall detta ändras? Behöver jag öppna 21000 oxå?
Mycket förvirring <-----> många frågor![]()
hej!
Du behöver inte öppna någon debug eller incomming port.
Du kan ju kolla newcs.xml också för att se så att det verkligen är 34000 newcs använder.
Testa också att pinga din dator/dreambox så du vet att dnsen funkar...
Har du dreamboxen inställd på dhcp, får den olika IP när du startar om den ?
För det ska bara vara att ändra adressen i newcamd.list och öppna port routern.
Jag kollade i newcs.xml och där står det "<newcamd_port>34000</newcamd_port>" på lower card reader. Upper card reader har jag satt <enabled>No</enabled>. Jag har även provat båda. Sedan står där ett annat portnummer på user:
<name>xxxxx</name>
<password>xxxxx</password>
<hostname>localhost</hostname>
<port>12000</port>
<au>on</au>
<sidoverride>off</sidoverride>
<spider>No</spider>
Vad är det för portnummer?
Ändra den där så att det blir:
Sedan gör du newcamd.list på klienten som bara innehåller:Kod:<name>xxxxx</name> <password>xxxxx</password> <au>on</au> <sidoverride>off</sidoverride> <spider>No</spider>
Har du sedan forwardat port 34000 i din hemmarouter till newcs-servern så borde det funka.Kod:CWS_KEEPALIVE = 300 CWS = <ext ip-addr> 34000 xxxxx xxxxx 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Kan det vara så att kortet inte är uppdaterat ?
Har du aktiverat AU och låtit det stå på en kanal en stund ?
Jag flashade om klienten och la in mgcamd igen. Ändrade .list till att den bara innehåller det du skrev. La in den lokala adressen (192.168.2.9). Ändrade även i newcs.xml och tog bort <hostname>localhost</hostname> samt <port>12000</port>. Allt fungerade. Ändrade sedan till extern ip-adress och då försvann bilden. I routern har jag öppnat port 34000 mot 192.168.2.9. Vad kan mer vara fel?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!