Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Måste sätta kortet i originalboxen och skicka ny signal.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Du kör oscam build 0.99?
    har hänt en hel del vad gäller hantering av NDS system i senaste oscam rev.
    Rekomenderar dig att uppdatera OSCam till Build 5866.
    Som mattheo säger kolla även att du har satt A: { 01 } i /var/keys/mg_cfg på klienten.

Rekoemderar dig även att ändra raden emmcache = 1,2,1 till emmcache = 1,3,2 i oscam.server
    Jag kör en färdigkompilerad binär som jag hämtade från deras forum som sades vara version 0.99. Själva binären heter oscam-0.99.4svn1179-i686-linux så det verkar revision 1179.

Jag har tydligen A=2 men jag ändrar till 1, även om jag inte riktigt fattar vad det innebär, men jag litar på er.
    Jag ändrar även emmcache så får vi se om det hjälper. Någon som kan förklara vad emmcache betyder? Om inte så kanske jag kan googla fram ett svar själv.

Tack för att ni tar er tid och kommer med förslag.

Efter att jag ändrade till A: { 01 } på boxen så har det börjat tyka upp massa sånt här i loggen på servern
    2011/08/15 10:33:45 14444 r02 abc type=00, len=32, idx=616, cnt=1: error (1 ms)
    Är det som det ska? Känns dåligt med loggmeddelanden som säger error.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss