Pacmyc, nja. Det kanske fungerar men är inte att rekommendera att ta emot signalen på det sättet. Eftersom du tar in Viasat så finns det en möjlighet att montera upp en sådan där LITEN viasat parabol för mottagning. Jag har sett folk skruva fast den i fönsterkarmen eller där dom haft två fönster så har dom satt den på vertikala regeln av fönstret osv. Det går då dessa små paraboler inte väger mycket.
Då kan du i alla fall ta emot viasat, frågan är om du får göra så. Beror självklart på om det är hyresrätt eller BRF. Och jag vet att en hel del hyresrätter (bolagen) numera tillåter paraboler uppmonterade på balkonger, och andra sätt, men under förutsättning att man använder sig av en godkänd installatör eller någon dom anlitar.
Så det bästa är att höra sig för INNAN man flyttar vad som gäller och vilka möjligheter som finns, eller försök fixa en annan lägenhet där du har balkong mot söder. Bolagen eller en BRF kan inte hindra dig juridiskt att montera en parabol på en balkong, där den står på en ställning med sandsäckar eller liknande. Jag har inte hört om något sådant fall där folk fått problem. Att däremot montera på fasat eller hängande utöver balkongen kan bli problem.
Allt beror på vad värden tycker om det eller BRFen.