Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjäälp med att flasha ny img. på DM600C-PVR

  1. #1

    Hjäälp med att flasha ny img. på DM600C-PVR

    Behöver hjälp med att flasha ny img. på min dm600. Har försökt att stänga av strömen till den och sätta på den och hålla in "på" knappen tills jag har kommit in på 192.168.0.13/upgrade.dhtml och väljer där img (gemini nfi) filen och trycker flash. men jag får fortfarande upp den äldre v. av "imgen" jag valt.

    Vet någon vad jag gör för fel? Hur lång tid tar det för den att ladda upp och installera?

    Tacksam för all hjälp jag kan få!

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Tack, men det funkar inte utan nollmodemskabel eller?

  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Beror på vilken image du har, men ska du göra det riktigt så rekommenderar jag dig att använda en Nollmodem kabel.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vilken webbläsare har du ?? Med FF så händer ingenting, men Opera funkar perfekt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Det fungerar att flasha via webbläsaren men senaste firefox fungerade inte sist jag provade. Prova någon annan webbläsare om det inte fungerar för dig.
    Det är klart när stapeln gått upp i 100% och du får ett meddelande om "flashing complete" eller liknande. Tar kanske 5 min.

  7. #7
    Okej! Tack för tipsen köpt en nollmodemskabel och USB adapter till den ska testa det annars så laddar jag hem OPRA för FF får jag inte upp någon stapel änns!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss