Jag blir konstant fascinerad över hur en stor del användare ställer en massa frågor - får svar och läser dem - men ändå väljer att INTE följa tipsen.
Fascination eller uppgivenhet, two sides of the same coin.
Jag blir konstant fascinerad över hur en stor del användare ställer en massa frågor - får svar och läser dem - men ändå väljer att INTE följa tipsen.
Fascination eller uppgivenhet, two sides of the same coin.
Multitasking means screwing up several things at once.
men lixom ba asså... =)
MBR heter just MBR eller Master Boot Record, det finns ingen korrekt översättning på det till svenska därav att jag använder det korrekta namnet, och tipset jag gav dig var att testa en annan hårddisk, det är väl ändå enklare än att leta upp startdisketter och köra fdisk och memtest och mer lättbegripligt ..i alla fall i min värld
---
Wikipedia översätter MBR med huvudstartsektor, men jag skulle säga att det är en felaktig översättning och bara ett försvenskande av ordet, dvs inte korrekt benämning. Men det kanske hjälper dig att förstå vad vi pratar om.
Väldigt enkelt förklarat:
Det är det område på disken där själva uppstartsfilerna för vilken partition som ska läsas in först och var bootfilerna för valt operativsystem ligger.
Multitasking means screwing up several things at once.