Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: installera parabol

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Tack för all hjälp så här långt!

Fick svar från nettosat (där jag köpte grejerna) att Diseqc A = Thor och Diseqc B = Astra4/Sirius.

Jag har lagt in i dreamboxen att använda just DiseqcA/B som då öppnar upp möjligheten att lägga in två satelliter - Lägger då in Thor på den första och Astra4 på den andra, jag får dock bara in Astra4 (fast med ganska bra mottagning 87%) medans Thor lyser med sin frånvaro.

Vet att Thor har svagare signal men jag funderar på om jag får in Astra4 på fel huvud (vilket då skulle innebära att A/B inte stämmer överens på dreamboxen).

Har dock testat att vrida parabolen åt höger (när jag står bakom den) och lyckas inte få någon signal alls då.

Kan det vara Diseqc som inte switchar över på något sätt istället eller hur fungerar det där? Skickar Satfind-grejen i dreambox signaler till Diseqc att switcha?

Problem 2:
    Jag har
    -Monoblock uppe vi parabolen
    -Combiner som blandar ihop TV och SAT i samma kabel...
    -...som i sin tur går ner till rummet och ett uttag med både TV/RADIO/SAT-utgångar.

Det verkar som att jag inte får någon mottagning på Astra4 som jag nu lyckats hitta när jag har kopplat enligt ovan. Drar jag istället en temporär kabel förbi combiner och uttaget så fungerar det. Ska det gå att koppla enligt detta eller måste man lösa det på annat sätt när man har ett monoblock (eller diseqc över huvud taget kanske)?

Edit: googlade lite till och hittade http://www.satpro.se/detailes/detail...r=SAT-IMP21-KN som säger att den har DC-genomgång för att Diseqc ska fungera. Får kolla på den jag har hemma om det står något om det. Måste man ha ett uttag med motsvarande DC-genomgång eller fungerar vilket som helst?

Tack på förhand!
    Senast redigerad av ElFeo den 2011-10-31 klockan 11:14. Anledning: Google is my friend

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss