Sådär nu har jag testat lite med en sprillans ny sunray 800se, den kommer alltså med allrussian image från fabrik. om man trycker på "mini flashup" knappen när boxen är igång, så händer ingenting, men om man håller in den när man startar boxen, så får man "2nd failed" i displayen. (men den startar fint igen om man stänger av och sätter på den) det jag tänkte prova var nu om det är min DE2.0 image som jag lägger in som förstör boxarna, eller om det även händer med den imagen som ligger i från fabrik, så jag startade upp den med allrussian, gick in i menyn, och gjorde en omstart av boxen från menyn, precis som jag gjort med de andra 2 som är trasiga, och precis samma fenomen visar sig med denna, displayen blir svart, och man tror den ska starta om, men sen händer inget mera.. väntar flera minuter, ingenting. stänger av med strömmen bak, och slår på igen, helt svart i displayen, och endast grön lampa på tunern, och 4 röda på moderkortet som lyser... så lätt är det att att pajja en sunray 800se tyvärr... och ingen som vet hur man fixar de ännu... (serviceporten dör oxå när detta sker)
Mycket märkligt, men men...

Svara med citat