Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Comhem CS till jobblägenhet

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Comhem CS till jobblägenhet

Hej.

Jag och min sambo har köpt en lägenhet där vi har Comhem 3 hål i väggen. Sedan har jag också en egen lägenhet i en annan del av landet där jag arbetar, och där har jag också Comhem, MEN...där har jag inte 3 hål i väggen, utan det är en ny byggd lägenhet med ett media skåp med en switch där TV, Bredband och telefoni går via den här switchen. Sedan går kabel tv signalerna via en ethernet kabel från mediaskåpets switch till Comhem boxen och på så sätt får jag bild i rutan. Detta gör att ethernet ingången på min box är upptagen till att ta emot kabel tv signalerna. Jag har alltså inget vanligt antenn uttag i min "jobb"lägenhet, inga 3 hål i väggen utan endast 2st ethernet uttag i väggen, ett för tv och ett för bredband. (Jag tror det kallas för FiberLan).
    Är det då omöjligt för mig att köra cardsharing från våran gemensamma lägenhet till min egna lägenhet?

Är detta kanske ett sätt för Comhem att stoppa cardsharing eller kan man lösa det med någon dreambox som har dubbla ethernet uttag eller kanske wifi för att ta emot koderna?

Tack på förhand för svar.
    Senast redigerad av GoldIvar den 2011-11-09 klockan 09:43.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss