Ja, fast jag hade önskat att se mera av loggen. Det som är intressant börjar ju på sista raden:
"Reader type 2 on COM5". Fortsättningen på det kommer att visa om den hittar läsaren och lyckas initiera kortet. Vilket jag inte tror att den gör.
Min gissning är att newcs inte kan kommunicera med kortet av någon anledning. Det hindrar inte newcs att starta upp, men eftersom den inte kan prata med kortet har den inga koder att leverera. Då blir det som det blir hos dig, klienten kan få kontakt med newcs-servern men där finns inga koder att hämta.
Du får kolla att du verkligen har rätt COM-port (COM5?). Att kablar och annan hårdvara till kortläsaren sitter i och funkar ordentligt. Vad har du för kortläsare? Om jag vet vilken kortläsare du har så kan jag kolla om du har rätt inställningar i newcs.xml.
När det funkar ska du kunna se i loggen att kortläsare hittar kortet och skriver något liknande:
"Adding key XXXXXXXXXXX type 0 on Provider 000000 for caid 0B00 ID=0".
Får du inga "Adding key ...." rader i loggen (normalt två) så har servern inte kontakt med kortet och då funkar det inte.

Svara med citat