Citat Ursprungligen postat av bema Visa inlägg
Vad är det som gör att det måste vara en CI+ modul om CI+ inte är aktiverat ? Kompabiliteten till kortet ?
Det vet jag inte, men du måste använda en godkänd CI+ modul om du vill se betal DVB-T2 kanalerna. Nu även med TV3 HD.

Citat Ursprungligen postat av gmork Visa inlägg
Gäller detta fortfarande?
Går det att se/spela in t e x TV4 HD om man har CI+ CA-Modul i ett Mystique TeCaBiX-T2C Xpress CI eller liknande kort?
Jag flyttar själv från Comhem till hus med Ownit kabel-tv, så det blir Boxer eller CD. Ownit använder Cryptoguard vilket är 100% säkert mot kortdelning.
Skulle vara guld om det går att köpa kort med CI som funkar med alla HD-kanalerna. Gärna med TVHeadend och MythTV
Ja. TV4 HD måste du ha ett giltigt programkort i CI+ modulen. Mer vet jag inte. Men som sagt jag ser på alla DVB-T2 kanaler som går i Windows Media Center, funkar bra att streama till andra enheter via DVBLink också. Linux vet jag inte, jag har aldrig försökt. Haft Linux på min jobbdatar sen 12 år tillbaks men aldrig på min HTPC/Multimedia dator.
Måste säga att få allt att lira i WMC för mig och familjen har varit extremt enkelt. Gillar även HBO/Netflix/Viaplay osv, och det funkar bäst i Windows.

Beroende på hur du bor etc så skulle jag nog kanske välja Canal Digital. Dom har bättre utbud, bättre kvalitet verkar fungera bra enligt andra.