*radera denna*
hejsan jag har en Dm600 å bor i jönköpings trakten å jag får inte in 6an och canal + Hockey mfl
Sådär nu funkar de prima.. Körde in PLI, scannade kanalerna och vips allt där igen![]()
Hej! Efter kanalomläggningen så har jag problem med signalstyrka på vissa kanaler? Hade inte det problemet innan. Det kan funka i en halvtimme... sen får jag högt BER-värde och sen tappar man helt signalen. Det räcker med att byta kanal och sedan tillbaka så funkar de igen ... ett tag iaf... sen blir det samma sak igen... är typ på Kanal5, TV4 Fakta & TV11. Kan dreamboxen (DM500C) vara speciellt känsligt på den/de frekvenser som just dessa kanaler ligger på? Tror ni antennförstärkare kan hjälpa?
Testa med antennförstärkare, Eller ring till Comslem och felanmäla.
Hej!
Jag har intensivt läst alla inlägg och tips i dessa trådar, men får inte ordning på min box...
Har en AZBox Premium HD med Enigma 2 1.5.3 i boxen, förra måndagen försvann de flesta kanalerna då ComHem la om nätet här i Karlskrona. Har testat med den filen som finns i denna tråden men hittar fortfarande bara enstaka kanaler?
Kan det var andra frekvenser här, eller ska man inte knappa in nätverksid någonstans?
Tacksam för hjälp och tips!
Tack för hjälpen! Fick göra kanalsökning på Comhem istället för all (6875), fungerade fint sen![]()
Jag har lagt in cables.xml på 2 boxar utan problem..
När jag nu lagt in det på den 3:e 500 boxen som drivs med plijade , så kommer inte comhem listan upp. Har fortfarande bara 6875 & 6900 att välja, och man kan ju inte ställa in något mer...
Någon som har en bra lösning åt mig ??