Hallå är ju lite kass på sånt här så en dum fråga hur får man in cabels.xml i boxfan?
Hallå är ju lite kass på sånt här så en dum fråga hur får man in cabels.xml i boxfan?
Jag använder Dreambox control center E2
Ursäkta mina sena svar..har fullt upp med flytt :O
Prova och starta om boxen ibland när jag lägger in den får jag starta om boxen innan det fungerar. Annars ladda ner ny FW från
http://openpli.org/download/dm500-maxvar/ och lägg sedan in cables.xml
Yes det finns det. Vilken FW har du i boxen. För filerna kan ligga på olika platser. Prova med etc/enigma2 eller i etc/tuxbox
Starta: Total Commander
Tryck sen CTRL+N
Tryck in ip nummer(dreambox) bocka bort anonymous
Logga in med Användarnamn: root password: dreambox (eller vad du själv har lagt)
Gå till var/etc och kasta in filen där
Startaom boxen och gör en ny sökning på COMHEM
Senast redigerad av exstazi den 2012-03-02 klockan 16:40.
Gemini2 5.10 tror jag den heter.
under etc/tuxbox ligger terrestials.xml och satellites.xml så jag la cables där när jag testade. Jag kan välja Comhem (cable) eller vad den heter, men det verkar inte som att sökningen tar någon hänsyn till det.
Så vitt jag förstått så klarar inte enigma 2 av det. Så jag har precis lagt in openpli, men finns det någon bra workaround så byter jag gärna tillbaka.
Hoppas flytten går bra!
Där har du mycket rätt. enigma2 skiter i den filen. Men om du lägger in openpli för enigma2 så behöver du inte den cables.xml För i pli imagen har du en search grej som heter cable scan. Där kan du skriva in network id och söka bara. Funkade klockrent. Säg till mig när du flashat den med openpli så kan jag hjälpa dig med sökningen.
Jag ska ta och testa att lägga in ny mjukvara, för det funkade inte med att starta om boxen.. En liten fråga dock, vad är det för skillnad på vanlig pli , och den som heter Maxvar ??