Detta låter jättebra och känns som att det är precis detta jag vill göra på min dm800 också. Kör en gammal gp2 (4.60 eller nå sånt) å har velat uppgradera rätt länge.
Men... vad menar du med "den bifogade filen"?
Har försökt hitta denna bootloader uppgradering, #84b, men det är fanken helt omöjligt. Alla sidor man hittar är typ cabaler med innebördes cirkelreferenser. Sidan som jag uppfattade som den "officiella" (
http://www.dm800sim2.com) har inte ens 84, bara 82...
Till råga på allt, när jag till slut hittade en fil som liknade en #84 image... så lyckades jag tegelstena skiten. Nu säger den bara "No CA found" direkt vid uppstart. Tydligen är enda sättet ur det att köra DreamUP med nollmodem, men hur många datorer har serieportar nuförtiden? Inte nån som jag har iaf..
Men när jag nu förhoppningsvis lyckas hitta en dator med serieport, så vill jag ju flasha med en korrekt bootloader... Nån som har en länk, som funkar?
Argh!! frustrationen är maximal...
[edit]
Å en annan sak, det dyker ofta upp i forumtrådar där #84 diskuteras att folk har kloner. Hur är det, är #84 bara för kloner eller gäller det alla dm800? Det står inget sim2.01 eller 2.10 nånstans på min burk (har inte kollat inuti dock).