Testa lägg till en ny. Hittade efter en snabb googling detta :http://portforward.com/english/route...vn/default.htm
Testa lägg till en ny. Hittade efter en snabb googling detta :http://portforward.com/english/route...vn/default.htm
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
LumberJack: Inte lätt att skapa en ny om man inte vet vad man ska skapa och vilka portar man ska ange etc. Man måste nog ha mera fakta och om problemet är på insida eller utsida eller bådadera.
Senast redigerad av perahl1 den 2012-02-21 klockan 15:15.
Jag hade bara testat mig fram, har du rätt konfig i övrigt så är det ju bara att testa lite olika portar och så märker du vilka som funkar.
Exempelvis börja med 13000, fortsätt med 13001 osv. Alla portar kan inte vara upptagna.
Enklaste lösningen är väl att koppla ett eget nät med en router. Behöver ju inte vara ansluten till internet om du har konfat boxarna och installerat det du vill i dem. Ska du bara kolla TV räcker det mycket väl. Bara boxarna är anslutna mot servern.
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Det blir att labba lite i kväll med olika portnummer. För att få frid hemma om TV tittandet så blir det inkoppling med extra router som en tillfällig lösning.
Jag har exakt samma modem och jag har inga problem what so ever. JA, den blockar port 8080. Men det är ju bara att köra på nått annat så funkar det klockrent.
Mitt råd är att inte blanda in en till router i ditt nätverk då har du riktigt tagit dig vatten över huvudet. Vad skulle det fylla för funktion förresten?
Senast redigerad av Loranga den 2012-02-21 klockan 21:34.
Ibland får man goda råd och ibland mindre bra. Inser nu efter sista inlägget att jag varit inne på totalt fel spår och problemet är enklare som någon på forumet redan varit inne på. Har konstaterat att jag har något knas med min Ubuntu NewCS server med grupp och fil rättigheter. Ändrar bl.a min NewCS.xml men ändringarna blir inte kvar. Kan inte överföra ändrade filer via FTP vilket gått bra tidigare. Dreamboxarna beter sig normalt och går att hantera filer med FTP men inte Ubuntu kortserver. Något konstigt har hänt som jag måste fokusera på så Linux datorn beter sig som den ska ang skriv o läs rättigheter. Kanske någon uppdatering som slunkit igenom utan min vetskap. Nu är målet roligare när man vet att någon fått Thomson routern att funka med liknande uppkoppling.
Senast redigerad av perahl1 den 2012-02-22 klockan 07:43.