Ja, tiden verkar nog stämma (vecka hit eller dit). Och reklam - eller scener som byts snabbt eller så kan kännas värre, ja.
Tror inte det är nätaggregaten. Jag har två boxar - en vanlig 7025 som jag bytt till ett nytt moddat 7025+-nätaggregat samt en 7025+. Problemet dök upp i princip samtidigt på båda boxarna - och så nu du, med en helt annan box och exakt samma problem på just 2 kanaler - samma kanaler. Ett otroligt sammanträffande om det beror på att en viss hårdvara falerar (samtidigt!) Jag finns strax söder om stockholm, om det skulle spela nån roll. Men som jag sagt tidigare, spelar jag upp inspelningen på dator så är den ok - så problemet uppstår vid boxens själva uppspelning/direktsändning. Och med comhems egen box funkar allt ok samt med min nya Vu+ - så jag tvivlar på att det är comhems fel. Men jag kan inget om boxens mjukvara/linux för att fatta vad som kan vara orsaken. Kan bara använda uteslutningsprincipen och få ett hum om vad som det möjligen INTE är felet. (ex.vis comhem samt att det som är inspelat spelas upp ok via dator)