Vad gäller bildkvalitet kan jag varmt rekommendera DM800HD och det är inte "viss" kvalitetsförbättring på icke-hd kanler det är som natt och dag skulle jag säga. Det är år 2012 nu och jag skulle aldrig någonsin köpa en box med den uråldriga scartkabeln. Extremt stor skillnad i bildkvalitet. Vi var några som köpte boxar för ett tag sen. 5 st klonade DM800 från Kina för 1300 kr per styck inkl frakt, 2 killar köpte original DM600 för lite mer och de var jättebesvikna när de såg skillnaden i bild. Köp en DM800HD om du vill ha bra bild och moderna anslutningar såsom hdmi. Har du en receiver som du kör bilden via vill du väl kunna koppla in den där och det blir stökigt om du köper en box med scart.
Vad gäller skillnad mellan klon och original tror jag man skall väga in den personliga stolthetsfaktorn när man lyssnar på folk dvs den som betalat flera tusen för en originalbox vill naturligtvis att en sån box är mkt bättre än den som kostar 1/3 av priset och de som kör klon vill väl hävda att det är bra. Jag har haft en klonad box i 2,5 år och är mycket nöjd men förmodligen är komponenterna sämre och risken att den pajar större men inga driftsstörningar eller dylikt än. Plånboken styr och vill man vara på den säkra sidan köp original, annars köp tre klonade för samma peng och sätt en i varje rum och stå ut med att en går sönder inom 2 år. ;-)

Svara med citat