Jag har läst guider och genom forumet och känner mig dum som fortfarande inte greppat detta, kan någon lite lätt övergripande förklara vilka steg jag skall gå igenom för att täcka behovet jag har. Målet är att med min DM800HDse skall köra cardsharing till min andra DM500HD i samma nät/hushåll. Till att börja med tänkte jag köra Canal Digital på 800an som server och 500an som klient.
Ni behöver inte förklara hur man installerar dessa tjänster på boxarna, det tror jag mig hitta. Frågan är snarare vilka tjänster behövs och i vilken ordning och gärna tips på vilka versioner som är stabila.
Nästa delmål vore att köra även Viasat i uppsättningen, där undrar jag även om bägge kan agera klient och server samtidigt, dvs ett kort i den ena och andra kortet i den andra. Går inte det sätter jag bägge korten i 800an.
Angående LNB och switchar så tar jag den diskussionen med en satellit kille som har koll på de frågorna.
Edit: ber om ursäkt att rubriken ser mer ut att vara beskrivning och inte en fråga! Sorry