Jag gör alltid en nfi-backup, alltså en flashbar backup av HELA boxen.
Det skall funka till 800, 800se & 500hd. Funkar även för clonboxar, jag kör utan problem på min Sunray triple tuner.
Gör såhär:
1: Ladda hem filerna här: http://www.divshare.com/download/18200632-e35
2: Extrahera dem på lämpligt ställe på datorn.
3: Kopiera in dem typ via ftp till usr/bin
4: Chmod filerna till 755.
5: Kör sedan build-nfi-image.sh från en telnetsession och efter att scriptet kört klart har du en mapp på din hdd som heter backups, och i den en nfi-fil som du kan spara undan och vid behov flasha boxen med för att återgå till tillfället då backupen gjordes.
Har du ingen HDD kan du ändra sökvägen DIRECTORY i build-nfi-image.sh till typ media/usb/backups.
Jag tar naturligtvis inget ansvar för om något går snett eller inte funkar.
Jag har inte gjort detta script och tar inget cred för det, jag har hittat det på nätet då jag googlat nfi-backup någon gång för länge sedan.
Jag har själv varit med om att filen har blivit felaktig och inte funkat att flasha tillbaka, den blev det nu tex då jag testade för att skriva denna lilla guide.
Den först filen blev bara 41mb stor. Jag körde scriptet igen och då blev den 52mb som är normalt för mig på senaste patchade OpenPli för sim 2.10
Jag har flashat tillbaka dessa backuper vid ett flertal tillfällen och det funkar alltid så länge filen är korrekt. Och hur man nu vet det första gången har jag inget bra svar på.
Lycka till.