Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Lära sig om servrar, klienter och hur de kommunicerar

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Så länge ComHem inte ändrar på något kommer nog din newcs att funka fint.

Själv hängde jag kvar rätt länge vid newcs men bytte till oscam i samband med hårdvarubyte. Det jag upplever som de största fördelarna med oscam är att det finns ett rätt bra GUI och att den har cache-funktion ungefär som CSP. Faktiskt slutade jag att köra CSP och är numera helt nöjd med att bara köra oscam. Sen har oscam så himla många möjligheter att det är svårt att göra en lista. Men oscam kan nog fixa i princip allt du skulle kunna önska dig av en kortserver.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Tackad
    1 gånger
    Då ska jag läsa på om oscam tills mina ögon blöder så att jag får det att lira. Kör just nu newcs på dreamboxen men funderar starkt på att ha servern på min stationära dator istället. Ska bara bli lite bättre på de GNU/Linux-baserade operativsystemen först

Tack, atomized! Jag tycker nog ditt svar börjar få mig på rätt köl.

Funkar mgcamd och Newcamd bra med oscam eller bör man använda sig av andra? Visste inte att Cccam kunde funka både som server och klient. Jag har bara Dreamboxar i övriga rum och kommer nog fortsätta ha det så.

Någon som vet om det finns fördelar med att köra enbart cccam som server/klient istället för Oscam/mgcamd, om man nu håller sig till enbart Dreambox?

Är väldigt sugen på att testa lite. Dock kan det bli lite irriterat hemma om jag sumpar något som i dagsläget funkar bra...och sedan inte reder ut det snarast.

Liknande ämnen

1. O/T Lära sig matematik
    Av 1_2_3 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 18:35
  2. Lära sig svenska
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 17:01
  3. Jag vill lära mig.....
    Av Accolon i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 18:27
  4. lära sig
    Av blixten i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 20:00
  5. För er som vill lära sig mer
    Av Commac i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 10:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss