Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sätta upp helt ny lösning, lite kom-igång hjälp för C0mhem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Rent installations och konfigurationsmässigt så är det ungefär samma jobb om du väljer en DM500HD eller en DM800se eller en DM800. Installationen är snarlik. Det handlar mer om att välja en box som har de egenskaper du föredrar. Intern eller extern hårddisk, ev. behov av kortläsare m.m.

Skulle du välja en klonbox istället för original tillkommer problematiken med att hålla reda på olika versioner av SIM-kort och boot-loaders och vilka images som passar till vad.

Själv är jag inte expert på just dessa frågor men det finns det många andra som är här i forumet om du har sådana funderingar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Som sagt, jag börjar bli gammal.. klonbox är no-go om det är jobbigare

Detta klarnar mer och mer.. Har fortsatt reda ut lite frågor på egen hand, vilket gått bra (flasha boxar osv har jag nog koll på osv).
    Men jag hittar ingen vidare info om hur OSCAM klienten konfas på boxen när den väl är installerad.

Fattar ju att man kör telnet till boxen. (Den får något default lösenord eller?) Men jag hittar ingen info om vart och vilka inställningar man behöver göra, mer än att jag kan gissa att bör behöva berätta för boxen vart den skall ansluta och hur den skall autentisera. Kan även gissa att det skapas någon config template någonstans som man bara behöver editera?

Snart dags att slå slag i saken och börja beställa boxar till hemmet

Liknande ämnen

1. helt ny, behöver hjälp.
    Av kaninballen i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 00:49
  2. Hjälp Någon. Helt Svart bild.
    Av Furstenberg i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 22:22
  3. Helt grön, behöver hjälp!
    Av Stanislav i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 12:10
  4. [LÖST] Helt GRÖN!!!! HJÄLP!!!
    Av klasse31 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 12:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss