Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Hjälp med installation av Azboxen

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 739
    Tackad
    105 gånger
    Har aldrig sett någon som varit skogstokig så jag kanske skall vänta.

    Jag antar att Me påminner om ELITE så jag svarar med hur det ser ut på en ELITE:
    I undermenyn i menypunkten: Tvkanaler Satellit:

    DISEqC: 1.0 - LNB1 (eller , beroende på hur du har kopplat in DISEqC-switchen)

    TP-frekvens: Valfri, men en där det finns någon signal för tillfället


    Signalstyrka säger inte någonting, det är signalkvalitet som är den viktiga, är den 0 är det dags att skruva på parabolen. Innan du gör det, kolla efter att du använder dig av THOR för Ku-bandet och inte för C-bamdet. Börjar de frekvenser du kan söka igenom med 11.... så är det rätt, nörjar de med ... är det troligen fel.

    Lycka till
    Bra köp!!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Har aldrig sett någon som varit skogstokig så jag kanske skall vänta.

    Jag antar att Me påminner om ELITE så jag svarar med hur det ser ut på en ELITE:
    I undermenyn i menypunkten: Tvkanaler Satellit:

    DISEqC: 1.0 - LNB1 (eller , beroende på hur du har kopplat in DISEqC-switchen)

    TP-frekvens: Valfri, men en där det finns någon signal för tillfället


    Signalstyrka säger inte någonting, det är signalkvalitet som är den viktiga, är den 0 är det dags att skruva på parabolen. Innan du gör det, kolla efter att du använder dig av THOR för Ku-bandet och inte för C-bamdet. Börjar de frekvenser du kan söka igenom med 11.... så är det rätt, nörjar de med ... är det troligen fel.

    Lycka till
    Bra köp!!


    Nu fick jag äntligen igång Thor och laddat ner alla kanaler men när jag ska lägga till Sirius så försvinner Thorkanalerna, hur lägger jag till lnb2?

Liknande ämnen

  1. Enigma 2 på azboxen
    Av squad i forum AzBox
    Svar: 178
    Senaste inlägg: 2012-04-19, 17:42
  2. Hjälp med installation
    Av vhek i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 00:42
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss