Det tackar vi för Bozze!Tydligen inga problem att köra Conax i sagem boxarna
Det tackar vi för Bozze!Tydligen inga problem att köra Conax i sagem boxarna
Nej, jag misstänker att det är så men det återstår ju att se.Ursprungligen postat av crille-
Att det står "Several Conditional Access Systems available" betyder ju bara att det går att köra flera olika kodsystem. Inte att det går att köra Conax. Dessutom finns det ju ett antal olika boxar för comhem inte bara den som du har specen på.Ursprungligen postat av Bozze-
Erbuk: Det mest troliga känns som att CH byter till något nytt system som deras boxar fungerar på fast inte de nu befintliga korten utan till något system som alltså fungerar på samma boxar med nya kort...känns mest logiskt ialla fall,,,måste vara ett jävla bök att byta ut alla boxar...
Jo, men du vet väl hur det är med logik och comhem.
Det som gör mig tveksam är att det först på senare tid kommit boxar för satellit som klarar både conax och viaccess. Satellitboxar som är gjorda för viaccess och som inte har uttag för ca-modul går, mig veterligt, inte att uppgradera så att de klarar conax. Så varför skulle de gamla Sagem-kabel-boxar, som de flesta har, gå att uppgradera...
Jag köpte min box när boxarna var relativt nya runt år 2000. Genom en kille som hjälper mig med min paraboll han har kontrakt med en Radio TV handlare. Ska vi som köpte boxarna den första vändan "Straffas" av com hem & inte få ett smack tillbaka på det vi lagt ut??? Sen att jag nu använder ett kort som börjar på P är en sak, jag har ju ändå mitt abonnemang kvar. Absurt var ordet!
Ska förtydliga att den här killen alltså är anställd av en Radio och TV handlare som jag köpte boxen av. Man kunde alltså köpa boxar då det tillhörde inte vanligheterna dock. Köpet har alltså INTE gått till på något annat sätt. Så det borde räcka med att visa papper på att man köpt en för att få en ny av com hem?
Info från comhem som jag fick i ett mail
Hej och tack för ditt e-postmeddelande
Av de digital boxar som vi har sålt eller hyrt ut så skall de de boxarna klara av det nya systemet. Vi kommer göra en uppdatering på boxarna så det skall inte vara några problem med det nya systemet för de äldre eller de nyare boxarna.
Med vänlig hälsning
com hem ab
Kundservice
Anders Thorin
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
support-tv@comhem.com
www.comhem.se
Då var det klart att dom med Sagem/Macab kommer att kunna köra vidare med sina boxar, lite mer synd om oss med Humax och andra boxar
Snyft ;-(
mvh
Bozze
Bozze:
Man får återigen tacka för informationen...
Bozze har snott informationen i båda sina inlägg från ett annat forum... Lite fel att ta åt sig äran tycker jag! Hänvisa istället att du har läst det på ett annat forum!
/F
Om du orkar läsa rubrikerna på mina poster så står det att det är taget
från andra forum, så innan du börjar hacka på nån lääääs hela posten!!!!
jag är inte ute efter nån ära utan jag postade info som denna tråd handlade om.......
mvh
Bozze