Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Conax signs contract with Swedish com hem AB

Tydligen inga problem att köra Conax i sagem boxarna
    Det tackar vi för Bozze!

Citat Ursprungligen postat av crille-
    Erbuk: du är säker på att man inte kan ha kvar sina gamla boxar när det nu kommer att bytas??
    Nej, jag misstänker att det är så men det återstår ju att se.

Citat Ursprungligen postat av Bozze-
    Således antagligen inga som helst probs köra Conax i dessa boxar....
    Att det står "Several Conditional Access Systems available" betyder ju bara att det går att köra flera olika kodsystem. Inte att det går att köra Conax. Dessutom finns det ju ett antal olika boxar för comhem inte bara den som du har specen på.

Erbuk: Det mest troliga känns som att CH byter till något nytt system som deras boxar fungerar på fast inte de nu befintliga korten utan till något system som alltså fungerar på samma boxar med nya kort...känns mest logiskt ialla fall,,,måste vara ett jävla bök att byta ut alla boxar...

Jo, men du vet väl hur det är med logik och comhem.

Det som gör mig tveksam är att det först på senare tid kommit boxar för satellit som klarar både conax och viaccess. Satellitboxar som är gjorda för viaccess och som inte har uttag för ca-modul går, mig veterligt, inte att uppgradera så att de klarar conax. Så varför skulle de gamla Sagem-kabel-boxar, som de flesta har, gå att uppgradera...

Jag köpte min box när boxarna var relativt nya runt år 2000. Genom en kille som hjälper mig med min paraboll han har kontrakt med en Radio TV handlare. Ska vi som köpte boxarna den första vändan "Straffas" av com hem & inte få ett smack tillbaka på det vi lagt ut??? Sen att jag nu använder ett kort som börjar på P är en sak, jag har ju ändå mitt abonnemang kvar. Absurt var ordet!

Ska förtydliga att den här killen alltså är anställd av en Radio och TV handlare som jag köpte boxen av. Man kunde alltså köpa boxar då det tillhörde inte vanligheterna dock. Köpet har alltså INTE gått till på något annat sätt. Så det borde räcka med att visa papper på att man köpt en för att få en ny av com hem?

Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    4 gånger

Taget från ett annat forum!!!!!

Info från comhem som jag fick i ett mail

Hej och tack för ditt e-postmeddelande

Av de digital boxar som vi har sålt eller hyrt ut så skall de de boxarna klara av det nya systemet. Vi kommer göra en uppdatering på boxarna så det skall inte vara några problem med det nya systemet för de äldre eller de nyare boxarna.

Med vänlig hälsning

com hem ab
    Kundservice
    Anders Thorin

Box 43
    871 21 HÄRNÖSAND
    Tel direkt: 0771- 55 00 00
    Fax: 020-55 44 11
    support-tv@comhem.com
    www.comhem.se

Då var det klart att dom med Sagem/Macab kommer att kunna köra vidare med sina boxar, lite mer synd om oss med Humax och andra boxar
    Snyft ;-(
    mvh
    Bozze

Bozze:
    Man får återigen tacka för informationen...

Bozze har snott informationen i båda sina inlägg från ett annat forum... Lite fel att ta åt sig äran tycker jag! Hänvisa istället att du har läst det på ett annat forum!

/F

Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Tackad
    4 gånger

hbom!!!

Om du orkar läsa rubrikerna på mina poster så står det att det är taget
    från andra forum, så innan du börjar hacka på nån lääääs hela posten!!!!
    jag är inte ute efter nån ära utan jag postade info som denna tråd handlade om.......
    mvh
    Bozze

Liknande ämnen

1. Conax.dat
    Av karl48 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 08:21
  2. Conax på MII
    Av AdisB i forum Canal Digital
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 23:12
  3. Conax
    Av demonen i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 20:34
  4. Conax EMU på Nokia 9802 med Conax cam?
    Av nyfiken i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 16:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss