Sidan 5 av 20 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Har Zac och Rynkan hunnit testa era nya leksaker ännu? Felfria?

Crille44 nämnde att Sunray 5 inte finns, kan någon bekräfta detta? Då det på flera siter står just Sunray 5 (http://www.mydalle.com/sunray-5-drea...ide_p1036.html). Är det egentligen Sunray 4 det är prat om och endast en typo?
    (Förstå mig rätt, namnet är jag inte ett dugg intresserad av, jag vill bara veta om den som Rynkan beställt är densamma som den jag länkar ovan).

Tack för svar!

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    2 gånger
    HongKong post har kommit idag =).. La ordern den 17e...
    inte hämtat ut den än, men avin är vanligt rek brev..

Få se om jag får igång prylarna med, när jag väl flyttat färdigt och kan koppla in.. ..

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad
    1 gånger
    Ja det verkar vara snabba leveranser får jag säga....
    du får oxå berätta hur det gått!!!
    SR4 lockar nog liiiite mer för mig.. men visst.. använder bara DVB-C här så det hade funkat med samma som din beställning.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rynkan Visa inlägg
    Så nu har paketet kommit via DHL Express

Leveranstiden är på 2 dygn från hongkong - malmö över en helg!
    (lördag, April 21, 2012 -> måndag, April 23, 2012)

Blev ingen tull.

Skrev dem ner värdet? eller typ gift eller så.......

Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Skrev dem ner värdet? eller typ gift eller så.......
    Hej, mixeshop skickade en "PRO-FORMA INVOICE",
    en varudeklaration där paket innehållet är deklarerat som "SAMPLE OF VIDEO SPLITTER BOX" med ett total value av $25

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    3 gånger
    Jag behöver en till box till hemmet. Har idagsläget en DM600, men vill ha en HD-box så jag kan se lite fotboll och os i HD (SVT1&2HD)

Tror ni detta är ett bra köp? Jag har comhem som leverantör

http://www.dm800.eu/sunray-5-wifi-wl...m-21-p-57.html

Senast redigerad av fjiik den 2012-04-23 klockan 15:50.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad
    139 gånger
    fabriken bytte namn på boxen och kartonger till sunray, sedan figurerar det en massa siffror som inte har någon betydelse, det finns 3 modeller av 800 se, bara 800se med usb port på framsidan, 800 se med istoppat wifi kort, och 800 se med 3-1 tuner och wifi kort (dyrast), dessa tre är av senaste modell, saknas något av ovanstående är det en äldre box dom haft på lager

Bekymmer!

Jag har sedan dryga veckan också en Sunray DM800se sr4 med 3in1. Har hunnit testa en rad olika image:ar (6-7st), men inte hittat ngn som fungerar bra över hela linjen. Nu har jag dock fått problem efter senaste imagen jag testade (Newnigma2 v3.3.2-Sunray sr4-2012.03.28-ssl84b-sim210-by sat4fun.nfi). Den imagen fungerade bra men jag testade lägga på ett skin (elgato.hd) som tydligen inte var kompatibelt vilket drog in boxen i en endless boot.

När jag sen skulle lägga på en annan image (PLI) via weben upptäckte jag att nätverket inte fungerade. Efter massa felsökning har jag kommit fram till att nätverksporten eller hela boxen (svårt att veta) lägger av efter mellan 2sek - 30sek efter omboot i "flash"-läge (strömbrytaren+power på framsida). Ibland hinner jag inte ens logga in via webben mot webgränssnitten för att flasha, ibland hinner jag flasha nääästan en hel image, men förr eller senare lägger interfacet av och boxen blir okontaktbar.

Har testat flasha ombootloadern "sim2_800SE_SSL84B.nfi" ett flertal ggr utan att det gör ngn skillnad.

Är det någon här som varit med om ngt liknande? Det känns som ett rätt märkligt problem... frågan är om det är HW-relaterat eller om det är ngt jag lyckats sabba med alla mina image-försök?

En sak jag upptäckt är att fläkten inte snurrar när jag startar boxen i flashup-läge... gör era det?

Tacksam för all sorts hjälp i alla riktningar.

Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad
    1 gånger
    Skulle nogån kunna länka antingen orginal imagen som ligger på Sunray 4 3in1 Wifi eller åtminstånde satellites.xml, glömde backa upp!

NOTE TO ALL: ALLTID BACKUPS!!!

-- löste det --
    Senast redigerad av rynkan den 2012-04-25 klockan 10:10.

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Tackad
    1 gånger
    Hur går det för dig rynkan??
    följt ditt forum här och sitter o puttrar på en DM500C... men är jättesugen på en DM800SE/sunray. 1700kr för den är verkligen inte mycket och funkar den precis som en normal dreambox så blir det beställning här oxå...

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss