Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Polarisering

Polarisering

Har tappat massor av kanaler 4hd.3hd mm ursprungligen så hittade jag över 800 kanaler för några veckor sedan vid installation, och nu hittade jag bara 535 ca alla verkar ha V polarisering, och jag hittar ingen inställning där man kan ändra det i tuner konfen, har ganska bra signal. Trodde först att starka vindar hade justerat parabolläget- men tror inte att det är problemet. anslöt en Miraclebox för den har en ljudsignal som är bra vid paraboljustering, och jag justerade upp den till det bästa värdet som jag förmodligen haft men jag hittar inte alla kanaler ändå, någon speciell kanal som man bör stå på vid justering? Mottagaren är en DM800 HD se original, kör pli med CD abonnemang, CCcam

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Skiftet mellan Vertikal polarisation och Horisontell polarisation sker genom att mottagaren växlar mellan att skicka upp 14V eller 18V på nedledningen.
    Det troligaste är väl att ditt LNB blivit dåligt. Om det är några år gammalt så är det inte helt ovanligt att de går sönder. De sitter ju ganska utsatt.

Det kan också vara fel i mottagaren så att den inte skickar upp rätt spänningsnivåer till LNB, men om jag förstod dig rätt så har du testat med två olika mottagare och fått samma fel? I så fall tyder det mesta på att LNB är trasigt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Prova byta PSU.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

Prova byta PSU.
    Maskinen är bara några veckor, finns det något alternativ hos Kalas Ohlson eller Jula, Kjell o Com ?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

Ett bilbatteri :-}
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Vicke Visa inlägg
    Maskinen är bara några veckor, finns det något alternativ hos Kalas Ohlson eller Jula, Kjell o Com ?
    Som atomized Nämde i inlägg #2 prova byt LNB
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Ersatte mitt canal digital lbn med ett enkelhuvud inköpt på Kjell& C och sedan dess har det lirat bra. THX

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss